neděle 22. června 2014

Tak kdo jsem?

Jednoduchá otázka, ne? Ale kdo teda jsem?!

Jsem obyčejná holka, co miluje život. A v něm spoustu věcí…. Šálek voňavé kávy, šálek dobrého čaje, pěkné (=moravsky dobré) víno….tyhle věci denně.

Miluju čokoládu – tu nemůžu denně. Sráží se mi po ní věci ve skříni. Miluju hudbu a prý na ní ujíždím.  Miluju, když mám věci pod kontrolou a když zkrátka „vím“. Taky miluju vzít batoh a někam na blind vyrazit, takže když „nevím“. Miluju upravené nehty, kvalitní kabelky a krásné boty. Miluju svoji rodinu :) Tu teda moc. Miluju, když se lidi smějou a já s nimi. Miluju, když se lidi nebojí……… a plní si sny….! Miluju ten pocit, když dodám někomu odvahu a miluju ten pocit, když si někdo splní sen.  Je libo šálek snů? Šálek splněných snů?




Věřte mi, že i já byla a ještě pořád jsem posera. Než se k něčemu odvážím, tisíckrát se pro to nadchnu, tisíckrát to zavrhnu, rozeberu, přeberu, vyberu ….zkrátka, není to jednoduchý...! 

Ale moje motto je: „Má-li problém řešení, nemá cenu dělat si starosti. A nemá-li řešení, starosti nepomohou.“ A kdože to řekl? Ten, kdo ještě žije. Byl jednou v Československu a 4x v Čechách. Vždycky na pozvání Václava Havla. Taky o něm byl film s Bradem Pittem. Je to jednoduchý…, ne?

Můj šálek snů je ještě celkem plný. Trochu jsem z něj upila a několik snů si splnila. Hodně jich na mě ještě čeká… Ale o tom potom… :)

Tip, jak najít v tuhle chvíli nejdůležitější sen
V psychoterapii se dělá třeba tohle cvičení. (Ne…, ještě jsem psychoterapeuta nepotřebovala, ačkoliv někdy jsem zralá na Chocholouška. K psychoterapii jsem čichla z té druhé strany.)
Hoďte se do pohody, zkuste si najít alespoň 20 minut klidu. Vezměte si asi 7 až 9 papírků a tužku. Položte si otázku: Jaký je můj sen, co vlastně chci? Odpověď napište na jeden papírek. Čím konkrétnější sen, tím lépe. Nelimitujte se tím, že zrovna nevíte, jak toho snu dosáhnout. Pak si položte otázku: Jaký je ještě můj sen, co vlastně chci? A odpověď si zase napište. A takhle ještě několikrát, než spotřebujete všechny papírky. Teď máme naše sny. Hezký. Ale jak vybrat ten, co chci nejvíc? Nemusí to být ten, který vás napadl jako první... 

Proberte všechny napsané sny a zeptejte se: Který z těch snů chci nejmíň? Těžké, co? Ale jde to... Ten, který vyberete, zmačkejte a hoďte třeba za sebe. Takhle pokračujte až vám zůstane jen jeden sen... To je on...., ten je teď pro vás nejdůležitější! 
Najdeme odvahu..., ne? Ne?! Nebojte....

Sny máme.... Všichni.... Jaký je ten váš? 

Krásný den...
Kat....



5 komentářů:

  1. To je tak milé, tak vtipné a skvělé napsané! Milá Kat, na Tvém blogu jsem se zabydlela bleskově, pročetla dosavadní články od "Tak kdo jsem" po "Zubařskou stóóry" a hlásím, že jsi jednička. ;-) Už se těším na další články.
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lu....tedy Vivi. Moc Ti děkuji za podporu.... I já znám Tvůj blog...., Je to šálek .....mých snů :)
      Přeji krásný podvečer a posílám hodně energie... Těším se na počteníčko...

      Vymazat
  2. Nebude vadit, kdyz se u tebe take zabydlim? Libi se mi tu a to moc! A Vivi bude nase spolecna kamoska. To je dokonala spolecnost!
    Tvuj pristup k zivotu je mi hodne blizky a take kvuli tve zalibe v kave jsi mi sympaticka. Tesim se na dalsi pocteni a splnene sny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsi víc než vítána.... :) MOC se těším....!!!
      Krásný den ....a někdy na kafíčku :)
      Pa. Kat....

      Vymazat
  3. Přirovnání, že po čokoládě se sráží věci ve skříni, je naprosto dokonalé! Asi tě brzo někde ocituju :D ... Udělala jsem si dneska blogovací dopoledne a tak mám čas na úplně celý šálek, prostě nádhera! :) Krásný den... Marti

    OdpovědětVymazat

Na vaše komentáře se těším a děkuji za ně:) Jsou pro mě motivací k dalšímu psaní.